Gode råd til din start-up virksomhed

Der er rigtig mange der går med drømmen om at starte deres egen virksomhed, men det er de færreste der rent faktisk lykkedes med det. I denne artikel vil vi give dig 3 tips til, hvordan du kan få en god opstart på din startup virksomhed.

En struktureret forretningsplan

En forretningsplan er kort fortalt en plan over, hvordan du vil drive din virksomhed fremadrettet. I din forretningsplan skal du gennemgå forskellige punkter, og vi vil hjælpe dig med at huske de vigtigste.

1. En vision. Visionen for din virksomhed er altafgørende. Det giver jer alle et fælles mål at arbejde hen imod hver eneste dag. En vision giver motivation og lyst til at udvikle virksomheden, og det danner en samlet virksomhedsidentitet (Corporate brand).

2. Videnindsamling om markedet, målgrupper og konkurrenter. Det er vigtigt, at du laver en grundig analyse af din branche, så du har en bred viden om det marked, du befinder dig på.

3. Markedsføring og salg. Efter du har lavet din segmenteringsanalyse, er det lettere for dig at bestemme, hvordan du vil dig opmærksom på dig selv overfor målgruppen. Du ved hvordan, du skal henvende dig til din målgruppe og hvordan du kan opfordre til et salg. I din forretningsplan burde du planlægge, hvordan du vil markedsføre dig overfor din målgruppe.

Hold omkostningerne nede

Det første tip vi vil give dig er, at du så vidt muligt skal prøve at holde dine omkostninger så langt nede som muligt. I starten vil du muligvis opleve et stort underskud, da dine omkostninger vil overstige din omsætning, og det er helt naturligt. Men forsøg at hold dine omkostninger nede, så du ikke sidder med et for stort underskud.
I stedet for at købe en hel ny firmabil, kan du med fordel lease en bil fra nellemannleasing.dk. På den måde behøver du ikke gå ned i banken og stifte en gæld på flere 100.000 kroner. Ansæt heller ikke flere medarbejder end højst nødvendigt, da dette er en af de største omkostninger for en virksomhed. Øg hellere antallet af medarbejdere i takt med, at du vækster med din virksomhed.

En succesfuld rekrutteringsproces

Når du starter din egen virksomhed, er det naturligt at du på et tidspunkt skal starte en rekrutteringsproces, så du kan anskaffe dig nogle medarbejdere. Denne proces er altafgørende, da det er dine medarbejdere der fremadrettet skal bære din virksomhed frem.
Sørg derfor for at bruge ekstra meget tid på at finde de rette kandidater til jobbet. Det er derfor en god ide at indkalde de interessante kandidater til jobbet mere end 1 gang således at du kan lære dem bedre at kende.

Forhåbentligt kunne du bruge disse 3 tips til at få noget inspiration til, hvordan du kan få den bedste start i din nye virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *