Øg din virksomheds omsætning med de sociale medier

Omkring 70% af alle danskere benytter et socialt medie. De sociale medier er en ideel platform, hvorpå du kan fange potentielle kunder. Dog er det ikke nok blot at oprette en virksomhedsside, da de sociale medier kan langt mere end dette. I denne artikel guider vi til, hvordan din virksomhed kan få øget sin omsætning ved hjælp af de sociale medier.

Der findes efterhånden mange sociale medier, dog er den største aktør Facebook, hvor cirka 67% af alle danskere har en profil. Dog er det blot 7% af alle danskere, som benytter seks eller flere sociale medier. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed finder ud af hvilke sociale medier, som de potentielle kunder agerer på. For at intensiverer arbejdet på det sociale medie, som din virksomhed bruger mest, får du alt andet end lige en bedre omsætning, da dette sociale medie er mere relevant.

 

Lad os tage udgangspunkt i, at din virksomheds målgruppe primært befinder sig på Facebook. Facebook er en glimrende platform, hvor der er mange muligheder for din virksomhed.

Facebook annoncer

Facebook annoncer er de annoncer, som der kan vises i forbrugernes nyhedsfeed på henholdsvis computer og mobil. Ydermere kan Facebook annoncer findes i højre kolonne af Facebook. Når din virksomhed skal lave Facebook annoncer, er følgende ting vigtige:

Kend dit publikum

Uanset hvor du laver markedsføring, er det vigtigt, at du ved hvem dit publikum er. Hvem er det, som du skal kommunikere til? Skal dine annoncer ramme folk, som minder om dine nuværende kunder eller ønsker du, at din virksomheds annoncer skal henvende sig direkte til de kunder, som før har købt nogen af din virksomheds produkter? Alt dette skal du tage stilling til, og ved hjælp af Facebook, er der masser af muligheder for at målrette dine annoncer præcis, som du gerne vil have, at de gør.

Udform en strategi

Inden du begynder at betale for annoncer, er det vigtigt, at din virksomhed har styr på strategien. Hvilket indhold skal der slås op og hvor ofte, er begge ting, som din virksomhed skal have styr på inden de begynder at have annoncer på Facebook.

Lav indhold af høj kvalitet

Det er ligeledes vigtigt, at du tænker grundigt over, hvad din virksomhed skal lave for nogle annoncer. Det er ikke mange tegn, som du kan formidle dit budskab ud på. Samtidens læser er doven, og læser kun opslag, hvis de er spændende og relevante. Derfor skal du formå at fange læserens interesse ved hjælp af en overskrift. Du kan eventuel vælge at følge AIDA-modellen, når du skal udforme annoncer. Annoncerne skal ligeledes passe til den valgte målgruppe. Hvis du for eksempel ønsker at sælge en dug fra Georg Jensen, så kan din virksomhed godt tillade sig at skrive en lidt længere tekst, da målgruppen for duge typisk gerne vil læse mere end blot en linje før de klikker sig ind på en virksomhedshjemmeside.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *