Vil du gerne være digital iværksætter? Her er der 3 gode råd og tips hertil

Der er mange muligheder som digital iværksætter. Vi lever i en digital tidsalder, hvor flere og flere ting bliver digitaliseret. Man kan vist godt kalde det lidt af en digital transformation. Selvom den har været længe undervejs, kan du, hvis du virkelig gør en indsats sagtens komme på forkant med den. Vi guider dig!

Forudsætninger for den succesfulde digitale iværksætter

Inden du går i gang med den digitale karriere, er der nogle ting, du lige skal være opmærksom på, samt ting som du skal være sikker på fungerer.

Her bliver der primært tænkt på de forskellige ting vedrørende de teknologiske apparater og det dertilhørende internet. Det nytter ikke noget at være digital iværksætter, hvis dit internet hele tiden hæmmer dig. Derudover skal du have styr på hvilket webhotel, du skal benytte dig af. Til dem der ikke ved det, så giver et webhotel dig en plads på internettet, så andre kan tilgå den.

Der er også et mere eksistentialistisk spørgsmål, du skal stille dig, når du overvejer at blive digital iværksætter. Er du klar til at vie dit liv til arbejde de næste mange år? Konkurrencen er simpelthen så hård, at det ikke kan lade sig gøre med de klassiske 37 timer. Mange i denne branche arbejder det dobbelte, og det er bestemt ikke fordi, afkastet er tilsvarende højt – i hvert fald ikke til at starte med.

Du skal også tænke over finansiering af din virksomhed. Har du selv kapitalen til det, eller skal du have hjælp. Her vil det være en god ide at få hjælp af private investorer som Magnus Kjoeller. Selvfølgelig økonomisk, men også med know-how.

Begynd med Facebook

Der er mange grunde til at starte med at dygtiggøre sig indenfor Facebook. Den vigtigste er, at du Facebook kan bruges til alle virksomheder. Hvis du kan Facebook har du et meget universelt værktøj, du næsten altid kan tilbyde dine kunder med god samvittighed.

Selvom Facebook efterhånden er et gammelt fænomen, er det stadig nyt i annonceringregi. Det betyder, at der er mange, der ikke rigtigt ved, hvad de laver på Facebook. Det skal du udnytte. Ved at blive rigtig god til Facebook, kan du tilbyde noget, som der ikke er så mange andre, der kan.

Indenfor Facebook er der nogle ting, du bare skal have styr på. Det gælder blandt andet retargeting. Retargeting er utrolig effektivt, da det kun er de personer, der har vist interesse i dine produkter eller servicer, der modtager dine annoncer. Dette er som sagt utrolig effektivt og skaber rigtig mange konvertering til forholdsvis billige penge.

Derudover kan du benytte dig af dynamisk retargeting. Dynamisk retargeting er det samme som retargeting bare endnu mere målrettet. Med dynamisk retargeting modtager de interesserede ikke til tilfældige annoncer, men annoncer af de produkter de har været mest interesserede i.

Konverteringssporing

En af de væsentligste fordele ved online marketing, hvis man sammenligner det med den mere traditionelle form for marketing er, at det er muligt at måle alt, hvad du laver. Det er utrolig vigtigt i forhold til at skulle allokere sine ressourcer på den mest optimale måde.

Ikke at kunne måle på sine marketingaktiviteter er lidt det samme som at spille fodbold uden at kende til scoren – man ved ikke rigtigt hvordan man skal forholde sig til kampen rent strategisk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *